בוסטון – גשרים ומדרגות

שש וחצי בבוקר, זהר ואני נפגשים בלובי של המלון לריצת בוקר. התכנית להיום: ריצה לאורך נהר הצ'ארלס. זהר הביא עמו מפה של הגשרים שעל הנהר, והמרחקים ביניהם, והציע שנרוץ להרווארד – המרוחקת 9.1 ק"מ, על פי המפה. כמובן שהסכמתי 🙂 ההזדמנות לראות קצת קיסוס עתיק דחתה הצידה כל מחשבה על ברכיים עדינות. את החימום עשינו בדיוק במרכז הגשר הראשון, כששמש ראשונה של בוקר מרצדת על פני המים. בסופו של הגשר פנינו שמאלה ורצנו לאורך השביל. מזג האוויר חם ולח, נחילי זבובונים חגים באוויר ונצמדים אל הפנים והבגדים שכבר רטובים מזיעה. להקת ברווזים או אווזים חוצה את דרכנו, וגם סנאים רצים לכל כיוון. השביל מתפתל והשיחה נעימה. גשר עתיק נושא שלט "הרווארד" שולח אותנו ימינה.

נכנסו דרך שער ברזל אל החצר המרכזית, בה נמצאים האמת והחופש ("Ye shall know the truth and the truth shall make ye free"). עצרנו לנוח על המדרגות, חמים ומזיעים. סנאים קטנים טיילו על העצים שלמעלה והשילו עלינו טיפות של גשם. לפנינו קבוצות של תיירים, בעיקר יפנים, מצטלמים עם פסל. נהוג להאמין שנגיעה ברגלו של הפסל מביאה מזל והצלחה בלימודים. גם אני קיבלתי ברכה מיוחדת למזל ולהצלחה ומעכשיו כל הקלפים השווים אצלי (אמת, חופש, מזל והצלחה).

המשכנו לטייל בקמפוס ולחפש קיסוס. הארווד שייכת לליגת הקיסוס, ולכן סביר להניח שהמבנים העתיקים יכוסו בקיסוס, לא? ובכן, לא. מישהי הסבירה לנו ששורשי הקיסוס חודרים ומפוררים את המלט שבין הלבנים, ולכן הסירו אותו מהבניינים. אני לא קונה את ההסבר הזה, ולבסוף מוצאת בניין מכוסה בקיסוס ומביטה בו בעניין רב. יצאנו דרך שער אחר, ובאדמה שלפניו נטועים לוחות אבן ועליהם חקוקות שנים. זהר הסביר שמתחת ללוחות הללו הטמינו הסטודנטים את המחברות שלהם עם סיום הלימודים. מה שמעלה את השאלה, האם היום קוברים לפטופים?

בדרך חזרה עצרנו בשתי כנסיות, שתיהן ללא קשר לדת. באחת, לוחות זיכרון למען בוגרי האוניברסיטה שנפלו בקרב. השניה נראית עתיקה מאד וכיום מכילה אולם ריקודים. רצנו בדרך המהירה עד שהגענו ל- MIT. האוניברסיטה מורכבת מספר בניינים ואינה מוקפת בחומה. ניגשנו לצפות במגורי הסטודנטים, בנין בהחלט מרשים ומרתק. הגיע הזמן לארוחת בוקר! מאחר והימים בהם היינו סטודנטים חלפו ועברו להם, הגשה עצמית אינה באה בחשבון. הלכנו למצוא מסעדה שמגישה ארוחות בוקר, להפתעתנו משימה לא קלה, ובסוף התגלתה אחת כזו בתוך חנות של ספרים משומשים.

כתיבת תגובה


This is a blog At.CorKy.Net