יום שני: בניית תכנית אימונים

כן, השרירים קצת כואבים. לא כמו שהבטיחו, אבל בכל זאת – איך ידעו? מסתבר שביוכימיה תמיד עובדת, גם כשלא מאמינים בה.

בחדר כושר בניתי תכנית אימונים ששמה דגש על פעילות אירובית: ספינינג, ריצה וסליידר. כמו כן אמשיך עם מכשירי כח לחיזוק שרירי ידיים ורגליים. בחודש הראשון דופק המטרה יהיה בין 55%-65%. בחודש השני בין 65%-75%. ובחודש השלישי 75%-85%. צריך לעבוד  30-40 דקות בדופק המטרה. מצאתי את האתר הזה לחישוב אישי של דופק המטרה: http://www.infomed.co.il/calcHeartRate.htm. המספרים האישיים שלי נעים בין 149-158 בחודש הראשון, 158-155 בחודש השני, ו- 155-165 בחודש השלישי ואילך.

שמחתי לגלות שהמשקל שלי ירד מאז הפעם האחרונה שעשיתי תכנית אימונים: מ- 55.6 ל- 54.2. אבל… מסת השומן עלתה מ- 19% ל- 22%. המדריכה הסבירה לי שכנראה לא שתיתי מספיק, ובגלל אחוז המים הנמוך אחוז השומן נראה גבוה יותר. שקילה הבאה תהיה בראשון לראשון 2010. גם דופק המנוחה שלי ירד מ- 84 ל- 79, כנראה שהגוף מתחיל להגיב לאימונים. נפלא!

אז אחרי שעברנו על כל המכשירים והתאמנו את המשקולות להתקדמות שלי, הגיע הזמן לבדוק אם אני עדיין מסוגלת לרוץ 1 ק"מ 🙂 . התשובה היא כן, אבל עם הפסקה באמצע. רצתי 500 מטר, הלכתי 200 מטר, ואז רצתי עוד 500 מטר. כל זה לקח בערך 8 דקות. התבאסתי שקשה לי לרוץ ק"מ שלם רצוף, אבל שמחתי שהשלמתי את המטרה למרות הקושי בנשימה במהלך ההפסקה – וגם אחרי הריצה. אולי זה לא טוב לאכול עגבניות לפני ריצה? ואולי אני צריכה ללמוד לנשום נכון?

2 Responses to “יום שני: בניית תכנית אימונים”

  1. maital הגיב:

    היי ירון!

    הלוואי שיכולתי להצטרף אליך… בשעה כל כך מוקדמת, ובמצב הכושר הנוכחי שלי, תאלץ לגרור שתי פלגמטיות במקום אחת 🙂

    אבל אני אופטימית, יום יבוא ואוכל להצטרף אליך. וזה יהיה מגניב. כמה ק"מ אתה רץ בבוקר?

    אתה מתאמן למרתון או לטריאתלון?

    נהדר לשמוע ממך, מקווה שיצא לנו להפגש שוב באילת, כשהפעם אנחנו נהיה הכוכבים 🙂

    מיטל

  2. ירון הגיב:

    מיטל,

    לא רק את קבלת את ההשראה מליאור וזוהר, גם אני… בתור מלווה וצופה מהצד גם לי מדגדג לקפוץ למים (או ביום גשום זה – לשלולית) ולנסות את כוחי.

    לפני כ5-6 שנים ניסיתי לראשונה לרוץ מעל 100מטר, נשברתי באמצע וחזרתי בהליכה. היה לי מאוד קשה לבנות את הכושר. שנים של רביצה אל מול המסך עשו את שלהם. ברם, כעבור זמן מה, עם המון נחישות ועוד יותר תיסכול, הצלחתי לרוץ ואף להשתתף במרוץ. 5קמ, מקום שלישי במקצה הבוגרים – נרשמתי כבן 60 ועדיין עברו אותי…

    (האמת, הסרט run fat boy run עשה לי את החשק להשתתף במרתון. )

    אז אם את רצה בפארק הירקון בסביבות 6 בבוקר תוכלי להצתרף אלי לריצה. אני האומלל שרץ תוך כדי גרירת לברדורית פלגמטית לאורך הירקון.

    ירון

כתיבת תגובה


This is a blog At.CorKy.Net